JAK NA TROPICKÉ NOCI

6. srpna 2015 v 19:48 |  zdraví - alternativní metody
Při tropických vedrech se přes den snažíme chladit jak jen to jde. Pitný režim, sprcha studenou vodou - což není ideální, lehká strava. Co ale dělat, když teplota ani v noci neklesne pod tropickou hranici a vedro sálá dál. A toužíme po dešti.
.



.
Správně větrejte.
Ochlazení větráním funguje jen ve chvíli, kdy vnější teplota není vyšší než 25 °C. Větrejte proto hlavně večer a přes noc, kdy se vzduch alespoň trochu ochladí, a snažte se ho dostat do celého domu. Ale nezapomeňte s prvními paprsky slunce okna zase zavřít
Když ráno odcházíte do práce, nechte okna i dveře na balkon zavřená a zatáhněte závěsy či žaluzie. Tím se vyhnete tomu, aby se z vašeho bytu stala rozpálená pec. Přes noc si nechte okna klidně dokořán otevřená nebo použijte k vychlazování ložnice ventilátor. Můžete ho nasměrovat tak, aby ochlazoval vzduch proudící oknem do ložnice - tedy ne přímo na vás.
.
Nezatěžujte ledviny
Pitný režim dodržujte přes den, večer už ho ale nedohánějte. Pokud si dáte těsně před spaním sklenici vody, možná zaženete žízeň, jenže ledviny budou přes noc pracovat a nutit vás chodit na záchod. Vyvarujte se také těžkých a pálivých jídel, která tělo zahřívají zevnitř. Ideální je dát si - a nejen k večeři, zeleninový nebo ovocný salát.
.

.
Nepijte chlazené nápoje, spíš teplý nebo vlažný zelený čaj, vodu s citronem, minerálky - vše v pokojové teplotě
.
Sprchu jen vlažnou
Před spaním si dopřejte sprchu, ale pozor - vlažnou. Místo osvěžující ledové se opláchněte jen vlažnou vodou. Při vlažné se otevřou póry, a horkost z těla tak lépe odchází. Pokud je opravdu velké horko, dejte si před spaním vychladit láhev s vodou a přikládejte si ji na předloktí, čelo, na chodidla / pozor, i v létě uprostřed tropických veder se můžete nachladit, možná i častěji, než uprostřed zimy/.
.
.
Ochlazovat organizmus můžete přes den taky tak, že budete držet předloktí několik minut pod studenou tekoucí vodou. Úlevu pocítíte okamžitě. / v zimě to děláme naopak - potřebujeme - li se zahřát anebo se rychleji zbavit nachlazení, předloktí ponoříme do hodně teplé vody./
S alkoholem opatrně
Omezte konzumaci alkoholu. Ten totiž přispívá ke snížení hladiny krevního cukru a vaše tělo se tak nedostane do hlubokého spánku, ráno budete unaveni. Pokud se chcete napít, dejte si třeba jen vinný střik.
.
Při větrání přes bakon je dobré pověsit mokrá prostěradla nebo nevyždímané ručníky - taky ochladí vzduch.
.
BÍLÝ ŠUM - zvuky deště pro hluboké spaní - pouštějte si před spaním:
.

Článek můžete kopírovat, pokud zachováte jeho link http://annabea.blog.cz/1508/jak-na-tropicke-noci
 

2 lidé ohodnotili tento článek.

Komentáře

1 Žanča Žanča | 19. dubna 2016 v 13:44 | Reagovat

Jo s tím zatahováním to přesně znám, mamka koupili tyhle žaluzky http://www.mm-zaluzie.com/produktova-rada/interierove-zaluzie/hit-ii a když si je ráno nechám zatáhnuté (přes noc větrám ve velkém), tak když večer dojdu domů, tak je tam celkem příjemně, tím jak tam člověk nepustí vůbec ten teplný vzduch ventilačkou nebo tím sklem (skleníkový efekt), tak to je fakt parádička...

Nový komentář

Vezměte na vědomí, že diskuse je moderována. Než se nový komentář začne zobrazovat, musí jej nejdříve schválit autor blogu.

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.